Dorine van Bree

dorine van bree 04Het uitgangspunt van Dorine is dat jij meer inzicht krijgt in jezelf en in wat je wil. Door middel van gesprekken en opdrachten stimuleert ze je letterlijk de deur uit te gaan en zo in beweging te komen. Door de opdrachten kom je tot meer inzicht over hoe je in elkaar zit, wat je kwaliteiten, valkuilen en mogelijkheden zijn en wat je echt belangrijk vindt. Tijdens een traject ga je ook regelmatig met andere mensen in gesprek die je kunnen inspireren en je meer kunnen vertellen over een bepaald beroep of een bepaalde branche. Doordat je zelf actief met de opdrachten aan de gang gaat, kunnen jullie tijdens de coachsessies snel de diepte ingaan.

“Ik ben van de actie. Ik zorg dat jij door reflectie zelf tot ideeën komt en van daaruit tot actie overgaat. Het is zaak om los te komen van wat je eerst gedaan hebt. Door te fantaseren kunnen we je droom als uitgangspunt nemen om die vervolgens verder te gaan onderzoeken. Daarmee zetten we een stip aan de horizon die richting geeft om naartoe te werken.

Samen met jou kijk ik naar wat de eerste logische stap is. Het begint soms met kleine bewegingen maar veel kleine bewegingen leiden tot een grotere beweging.
Vaak is het nodig om ook aan je zelfvertrouwen te werken. Het is belangrijk dat je het geloof krijgt dat je het echt kunt. Zelf heb ik ook een loopbaantraject doorlopen en ik weet hoe het is om even niet meer te weten welke kant je eigenlijk op moet. Mijn traject bestond destijds uitsluitend uit reflecteren waardoor ik aan het einde ietwat verbijsterd achterbleef met de vraag: ‘Wat nu?.’ In mijn eigen trajecten zorg ik ervoor dat jij je eigen richting bepaalt en daadwerkelijk iets gaat ondernemen zodat je uiteindelijk klaar bent voor een nieuwe passende baan.
Het geeft mij voldoening als jij nieuwe mogelijkheden gaat zien en ontdekt wat voor werk nu het best bij je past.”

Bij haar coaching maakt Dorine gebruik van een combinatie van NLP, het Koerstraject en haar achtergrond in het onderwijs. Ze denkt in trajecten.

Ze is haar carrière gestart in het onderwijs. Na les te hebben gegeven op de middelbare school is ze NT2- (Nederlands als tweede taal) lessen gaan geven aan hoog opgeleide anderstaligen.
Daarnaast heeft ze voor diverse uitgeverijen meegewerkt aan het ontwikkelen van lesmethodes. Na verloop van tijd haalde ze niet genoeg energie meer uit het lesgeven en is ze MBO-leerlingen gaan begeleiden die een verkeerde studiekeuze hadden gemaakt. Vervolgens heeft ze de Hoogendijk loopbaanopleiding gedaan en is ze zich op volwassenen gaan richten.

Dorine kan goed luisteren en is oprecht geïnteresseerd. Behalve al het serieuze moet er ook humor in de sessies zitten. Ze is doortastend actiegericht, zorgvuldig, creatief, ondernemend en praktisch.

Onze coaches in overleg

Maak kennis met ze